Search
Jesensko razstrupljanje telesa
22.09.2014, 16:35    avtor: metka   vir: MKO    foto: Internet
Preberite še

Poletne zabave, pikniki, potepanja so za nami in čas je, da telo pripravimo na zimo. Jesen je pravi čas za čiščenje, razstrupljanje, obnavljanje in krepite telesa.




črevesje

Predvsem je pomembno čiščenje črevesja, saj s tem okrepimo naš imunski sistem.

Najbolj znana oblika razstrupljanja in čiščenja črevesja je post. Razne oblike postenja pripomorejo k močnemu razstrupljanju telesa.

Nežnejša oblika jesenskega čiščenja

Moje jesensko čiščenje je bolj nežne oblike in ga prakticiram že dobrih petnajst let. Verjamete ali ne, deluje, saj se mi uspe vsako leto izogniti prehladom in virozam.

10 dni iz svojega jedilnika črtam hrano, ki povzroča zakisanje telesa. To so: kava, alkohol, vse oblike sladkorja, nasičene maščobe, trans maščobe, prigrizke, kruh in izdelke iz pšenične moke, sladko sadje, mlečne izdelke, meso in mesne izdelke, rafinirano hrano, zmrznjeno hrano, kvas, fermentirano hrano, jajca.

smoothie

Ostane mi torej hrana, ki razstruplja: sadje in zelenjava in jesen je kot nalašč čas, ko dozorijo plodovi in narava ponuja raznovrstno sadje in zelenjavo. Poleg tega na svoj jedilnik uvrstim brezglutenska žita (riž, proso, ajdo, koruzo in kvinojo), sveže sadne in zelenjavne sokove, čaje (zeleni, ingver, bezeg, šipek), semena in oreščke.

Sprehodi in telovadba so obvezni v tem času, saj telesna aktivnost spodbuja delovanje limfnega sistema in na ta način pospeši izločanje strupov.

To je moje jesensko čiščenje, vendar če imate zdravstvene težave, priporočam, da se posvetujete z zdravnikom predno se lotite takšne ali podobne metode.

 

Prijateljica, ki se ukvarja s prehrano in čiščenjem telesa mi je napisala nekaj preprostih vsakodnevnih priporočil za razkisanje organizma, ki jih delim z vami:

 

  • Cvetni prah je polnovredno hranilo, bogato z encimi, beljakovinami, aminokislinami in biološkimi komponentami, vsako jutro ga zaužijemo čajno žličko, ki jo raztapljamo v ustih in poplaknemo s čajem. Ob tem zaužijemo še žličko medu z rezino ingverja (lahko jo drobno zrežemo). Sveži ingver ima dobra dva odstotka proteolitičnih (prebavnih) encimov za razgradnjo beljakovin, zato spodbuja polno absorbcijo beljakovinsko bogatega cvetnega prahu (in drugih beljakovinskih hranil). Če nimamo svežega ingverja, si pomagamo z ingverjem v prahu.
  • Vsak dan zaužijemo nekaj zelene zelenjave (solata, brokoli, ohrovt, blitva, špinača, regrat itd.) zaradi močnih čistilnih lastnosti, ki izvirajo iz zelenega klorofila, bogatega z magnezijem.
  • Vsak dan zaužijemo nekaj svežega sadje in zelenjave zaradi vitaminov in encimov, ključnih v alkalni oziroma popolni presnovi. Drobno zrezane koščke opranega surovega brokolija, zelene, kolerabe, paprike, korenja itd. si lahko nosimo povsod s seboj v mini plastični posodici za vmesne prigrizke, ki lahko včasih nadomestijo manj zdrave razvade.
  • Za alkalno presnovo potrebuje telo čist zrak, hrano in vodo ter zmerno vsakodnevno telesno gibanje, ki v zadostni meri izravna prisiljeno držo med delom.
  • Pijte dovolj vode oziroma zeliščnih čajev, ki hidrirajo in poživljajo telo.

 

Zdravje v kozarcu smutija

Kljub začetnim pomiselkom so me smutiji (ang. Smoothie), sveže iztisnejeni sadni in zelenjavni sokovi, čisto navdušili in ne predstavljam si jutra brez kozarca tega čudovitega napitka. Vse kar potrebujem je sveže sadje, zelenjava in voda ter mešalnik, kjer vse sestavine zmeljem v napitek. Seveda lahko dodate različne sestavine; od mleka, jogurta, medu, javorjevega sirupa, oreščke…

 

Več si preberite v članku Kako se pripraviti na jesen, kjer vas čaka še več receptov in nasvetov za jesensko razstrupljanje telesa.

Vabljeni tudi na FB stran Lokalna kakovost, kjer vas informiramo in obveščamo o prednostih prehranjevanja z lokalno pridelano in predelano hrano. 









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}