Search
Redno zajtrkovanje izboljša našo pozornost, spomin in zdravje
20.11.2014, 14:26    avtor: metka   vir: MKO    foto: Internet
Preberite še

Še posebej pomemben pa bo jutrijšnji zajtrk, po katerem se bo dan poznal, saj gre za praznik, povezan s hrano in slovensko tradicijo - Slovenski tradicionalni zajtrk.




Vožnje z vlakom v prestolnico so postale zanimive. Prejšnji mesec so me na postaji pričakala lokalna jabolka, danes pa stojnice s tradicionalnim slovenskim zajtrkom. Prav vsak, ki se je znašel na železniški postaji, je prejel Mercatorjev paket s slovenskim zajtrkom. Paket je vključeval izdelke slovenskega porekla - dve rezini kruha ali pekovskega peciva, 2 dl mleka, jabolko ter zavitek masla in topljenega sira. Poleg tega pa je mrzlo četrtkovo jutro popestrila narodnozabavna glasba in ples. Ja, danes je bilo na ljubljanski železniški postaji živahno in zanimivo.




To me je še dodatno spomnilo na to, da je jutri praznik, povezan s hrano in slovensko tradicijo. Jaz sem že izbrala kaj bo jutri na mojem jedilniku za zajtrk. Če bi tudi vam prav prišla kakšna dodatna ideja, poglejte nekaj predlogov slovenskih tradicionalnih jedilnikov v prispevku »Začnite dan s tradicionalnim slovenskim zajtrkom« in si privoščite zdrav in uravnotežen zajtrk.

 

Zakaj je zajtrk pomemben?
 

Po zajtrku se dan poznaRedno zajtrkovanje je del zdrave prehrane in je pomemben dejavnik zdravega življenjskega sloga. Hrana, ki jo pojemo zjutraj, nas napolni s potrebno energijo in hranilnimi snovmi. Z zajtrkom že zjutraj zagotovimo telesu dovolj energije za učinkovito delo ter razmišljanje, hkrati pa se izognemo pomanjkanju določenih hranilnih snovi, potrebnih za zdravo rast in razvoj.


Veste, da se »jutranji zajtrkovalci« bolj redno in zdravo prehranjujejo čez dan, torej pojedo več manjših obrokov. Tisti, ki zajtrk preskočijo, pa čez dan pojedo več energijsko bogatih prigrizkov, ki so revni s hranili ter vsebujejo več maščob in sladkorja, zato je več možnosti, da se redijo. Navada rednega uživanja priporočenih obrokov  torej prispeva k zmanjševanju telesne teže pri odraslih, opuščanje obrokov pa je povezano s tveganjem za nastanek debelosti pri otrocih.


Več znanstvenih ugotovitev o pomeni zajtrka.

 
Slabosti opuščanja zajtrka

Opuščanje zajtrka vodi do utrujenosti ter vpliva na zbranost in učenje. Raziskovalci so pri učencih, ki redno in zdravo zajtrkujejo, ugotovili boljšo pozornost, spomin in reakcijski čas, v primerjavi z njihovimi vrstniki, ki ne zajtrkujejo.


 
Kaj naj vsebuje zajtrk?

Priporočena energijska vrednost zajtrka se giblje v razponu od 18 – 22 % celodnevnega energijskega vnosa. Strokovnjaki priporočajo vključevanje čim pestrejšega izbora sledečih živil:

  • Polnovredne ogljikohidratne izdelke (polnozrnati kruh, kaše, kosmiči…), ki ugodno vplivajo na zmeren dvig glukoze v krvi.
  • Beljakovinska živila (delno posneto mleko, mlečni izdelki – manj mastni sirni namazi, siri, skute ter pusti mesni izdelki…), kar še dodatno izboljša razpoloženje in učne zmožnosti.
  • Sadje in/ali zelenjava oziroma sok iz svežega sadja in/ali zelenjave, kar nam zagotovi dodatne vitamine in minerale za še boljše delovanje našega telesa in višjo odpornost.

Ne smemo pa pozabiti na tekočino; najboljša je voda in čaj.

 
Če vas zanima kaj storiti, če otroci nočejo jesti zajtrka, pa imamo za vas nekaj idej na tej povezavi.

 

Obiščite tudi FB stran Lokalna kakovost, kjer vas informiramo in obveščamo o prednostih prehranjevanja z lokalno pridelano in predelano hrano.  









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}