Search
Manj kuhanja ohrani več vitaminov in je prijaznejše do telesa in okolja
13.09.2010, 13:45    avtor: Katarina P. Horvat   vir: Ekologičen    foto: Anja Horvat Jeromel
Preberite še
Če se kuhanju ne morete popolnoma odpovedati, prilagamo nekaj drobnih trikov, kako lahko vseeno privarčujete in ohranite vsaj del vitaminov.


Kuhanje oziroma priprava hrane je eno pomembnejših opravil v gospodinjstvu in predstavlja eno od glavnih postavk družinskega proračuna. S preudarnim ravnanjem lahko privarčujemo kar nekaj denarja. Paziti moramo predvsem na izbiro optimalnega energijskega vira, tako da uporabljamo sodobne, energijsko varčne naprave.

Učinkovito lahko zmanjšamo porabo električne energije že s samo spremembo nekaterih navad v bolj trajnostne:

- Pazimo, da se velikost posode in kuhalne plošče popolnoma stikata in ujemata. Z vsakim centimetrom razgaljene plošče v nič uide 10 % energije.
- Vedno kuhajmo v pokritih posodah in v čim manjši količini vode, saj lahko  s tem prihranimo do 15% energije.
- Zelo varčen je lonec na pritisk. Z njim prihranimo tudi do 50 % energije, zlasti pri jedeh, ki zahtevajo dolgotrajno kuhanje.
- Uporabljajmo steklokeramične plošče, ki delujejo s pomočjo indukcije, saj v primerjavi z litimi ploščami prihranimo do 20 % energije.
- Za odtajevanje ne uporabljajmo pečice, še manj pa mikrovalovne pečice, ki spremeni strukturo molekul hrane, temveč zamrznjeno hrano iz zmrzovalnika vzemimo večer pred uporabo. Lahko jo postavimo tudi v hladilnik in naslednje jutro bo odtajena.
- Med peko se izogibamo odpiranju vrat pečice, saj s tem izgubimo 20 % toplote.
- Uporabljajmo elektronsko programirane pečice, pri katerih določimo ustrezno temperaturo toplote. Pečico lahko izklopimo od 10 do 15 minut pred koncem peke, saj se v njej ohrani dovolj toplote za dokončanje jedi.
- Nabavimo pečico z ventilatorjem, saj ta omogoča peko pri nižjih temperaturah in v več nivojih; s tem zmanjšamo porabo energije za do 15 %.
- Ko voda zavre, zmanjšajmo moč kuhalne plošče do točke, ko voda še vedno vre, s čimer prihranimo precej energije.
- Kuhalno ploščo izklopimo nekaj minut pred koncem kuhanja, saj plošča še vedno ohrani dovolj toplote, da se hrana popolnoma skuha.
- Hrana je okusnejša in polnejša vitaminov, če je ne kuhamo predolgo. S skrajševanjem časa kuhanja privarčujemo tako energijo kot čas.
- Čim več hrane (sadja, zelenjave in oreščkov) pojejmo v izvorni obliki, tako da je sploh ne kuhamo, saj bomo tako še najbolj prijazni tako do svojega telesa kot do okolja.

Vir: Varčuj-varuj. Nasveti za varčno rabo električne energije. Elektro Celje d. d., Celje.








if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}