Search
Zdravi v jesen: adijo virusi - dober dan imunost!
07.12.2011, 10:20    avtor:   vir: Društvo Žad    foto: Društvo Žad
Preberite še

 

Tokrat predstavljamo bogato paleto praktičnih napotkov, kako ohraniti zdravje v hladnih jesenskih mesecih!

 




Z  jesenskim enakonočjem 23. septembra se je začela najbolj pasivna faza leta, ki se bo vse do sončnega obrata oz. Božiča, ko bo znova zasijalo sonce, samo še stopnjevala. Na zahodu pravimo, da se je začela jesen, tisti bolj z naravo povezani ljudje pa vedo, da je jesen sedaj že na višku svojega delovanja. Da bi v najtemnejšem delu leta ohranili vedrino, vitalnost, zadovoljstvo in zdravo telo, smo vam pripravili nekaj napotkov, kako v času jeseni delovati, se prehranjevati, kaj početi in česar ne, da kar se da zavarujemo telo pred zunanjimi vremenskimi vplivi, kot sta veter in mraz in se izognemo težkim, temačnim mislim in čustvom.

V tradicionalni kitajski medicini jesen povezujejo s kovinsko energetsko fazo. Kovina je hladna in težka, zato se lahko v tem delu leta kaj hitro pritihotapijo tudi takšna čustva. Jesen je čas sušenja in propada, listje odpada in vse življenje se počasi umirja. To je čas, ko je potrebno odvreči neuporabno in ohraniti le tisto potrebno za prihajajočo zimo. Kovinska energija ima težnjo po krčenju, zato se narava v jeseni naravno povleče vase z namenom, da bi si čez zimo odpočila in pripravila na razcveteno pomlad. Ker je človek del narave, je modro to aktivnost posnemati.




Če pogledamo kaj so tista običajna jesenska opravila doma, vidimo, da večina ljudi na različne načine pripravlja ozimnico. Suši se sadje, kisa se zelenjava, naše zamrzovalne skrinje pa se vse bolj polnijo. Enako naj bi bilo z našim telesom. Odlično se bomo počutili, če bomo svojo energijo začeli shranjevati in se izogibati nepotrebnemu trošenju. V vsakdanjem življenju to pomeni, da zmanjšamo ambicije, več počivamo, se posvečamo sebi in svojim bližnjim, negujemo svoje telo, notranjim organom privoščimo več pozornosti, če pa zraven izvedemo še kakšno dobro vajo za odpiranje pljuč in prsnega koša, si bomo nevede dvignili imunski sistem in se za letos poslovili od virusov in prehladov.

Jesenska družina organov: PLJUČA, DEBELO ČREVO, NOS

V jeseni so od glavnih notranjih organov najbolj aktivna pljuča, ki spadajo v t.i. »kovinsko družino«. Vanjo prištevamo še debelo črevo, dihala, kožo, imunski sistem in telesne dlačice. Ti organi so v jesenskem letnem času odprti, zato tudi dovzetni za bolezni, hkrati pa za regeneracijo in obnovitev. Vdor virusov, bakterij in bolezni bodo preprečila prav dovolj močna in zdrava pljuča, ki so odgovorna za stabilno obrambno energijo v telesu. Koža, ki deluje kot tretje pljučno krilo, ima vlogo zaščitnega ovoja, ki nas varuje pred vdorom vsiljivcev.

In kako vemo, da so naša pljuča močna in zdrava? Preprosto opazujmo svoje telo. Koža je gladka in elastična, telo polno fizične moči, enakomernega ritma in odlične telesne odpornosti. Prehladi in viroze ne zrušijo našega imunskega sistema. Počutimo se močne in vitalne ter svoje življenje upravljamo s pogumom in pravičnostjo. Zlahka tudi odpuščamo. Ko so pljuča šibka, potem je naš fizični in čustveni obrambni sistem oslabljen, kar nas naredi ranljive na infekcijske bolezni, kakor tudi na negativne misli, čustva in občutke ljudi okrog nas. Opazimo lahko, da prej podležemo žalosti in občutimo tesnobo na področju pljuč, marsikomu se prikradejo celo depresije.  Temeljna bolezenska stanja, ki jih pripisujemo kovinski družini so: prehlad, gripa, bolezni dihal - bronhitis, pljučnica, kašelj, astma, alergije in druge kožne bolezni, kratek dih in hiperventiliranje, težave z izločanjem in vlaženjem telesa, togost sklepov in mišic...


 

Kako se torej lotimo krepitve pljuč in drugih organov kovinske družine?

Umirimo fizične aktivnosti

Prva stvar, ki jo je v jesenskem času priporočljivo narediti je, da
umirimo prekomerne fizične aktivnosti telesa.  Namesto grobih športov, ki spodbujajo potenje in utrujajo mišice, je za pasivni del leta primerneje izbrati način umirjenega gibanja, ki krepi imunski sistem in onemogoča, da bi se energija s pretiranim dihanjem in spodbujanjem srca razpršila. Tovrstna gibanja so na primer tai chi, chi gong, ples ali joga, ki z nežnimi spiralnimi gibi telo poživljajo in ga ohranjajo živega brez pretiranega naprezanja. Še posebej zanimiv je medicinski qi gong, ki krepi imunski sistem, odpira pljuča in popravlja dihalni vzorec. V nežnih in krožnih gibih se zbira neizmerna moč, ki jo nato shranjujemo v telo, da bi povečali vitalnost in preprečili razvoj bolezni.

Zelo spodbuden način gibanja je prav tako preprosta hoja. Kaj je prijetnejšega od sprehoda po parku, kjer lahko občudujemo barvito listje in se naužijemo svežega jesenskega zraka? Dvourni sprehod, ki vključuje nežno globoko in umirjeno dihanje, bo vsak dan omogočil esenci iz zraka, da vstopi v telo in spodbudi pretok življenjske sile po meredianih in kanalih. Tudi ležanje okrepi pljuča. V dolgih temnih nočeh si privoščimo več aktivnega počitka. Vaje iz joge, ki jih izvajamo leže, medtem ko nežno in globoko dihamo (najbolje s spodnjim delom trebuha) bodo neizmerno okrepile pljuča in stabilizirale imunski sistem.

Jesen je tudi idealen čas za meditacijo, saj človek lažje umiri um, ga poveže z s telesom, notranjimi organi in ga ohranja na pomembnejših točkah, ki zbirajo življenjsko silo.

Največ energije
se v tem delu leta na telesu nahaja v točki na sredini prsnice – v ravni srca. Ljubitelji meditacije svojo pozornost nežno ohranjajte na tej točki in opazili boste, da na naraven način zbirate in skladiščite življenjsko energijo. Dovolj življenjske energije, ki brez prekinitve teče po telesu, na praktičnem nivoju pomeni stabilno in močno zdravje.

Nad prehlad s pekočo hrano

Po navodilih starodavnega sistema taoistične prehrane, ki je eden od petih stebrov kitajske medicine, v jeseni zaščitimo telo z uživanjem hrane, ki pljuča okrepi in spodbudi imunski sistem. Sem prištevamo rahlo pekočo hrano, ki poživlja, odpira pore, spodbuja krvni obtok in izloča bakterije v primeru da se nas je prehlad že lotil.


 


Pljučem bo pomagala tudi hrana bele barve, na primer česen, zelo krepčilen pa je tudi ingver in vsa živila, ki pljuča navlažijo, očistijo ali jih »prezračijo« kot na primer mandlji, arašidi, soja, sezam, ječmen, proso, olive, špinača, zelje, grah, stročji fižol, blitva, gobe, jabolka, hruške, fige, slive, ananas, češnje.  V času do 21. decembra je spodbudno uživati bolj lahko hrano kot so razne juhe (cvetačna juha z belim sezamom) ter se izogibati mlečnim izdelkom, še posebej pri prehladu, saj ustvarjajo sluz v pljučih. 

Znebimo se žalosti, pozdravimo pogum!

Cikli narave
, še posebej letni časi, oživijo določen tip energije, ki prebiva v nas. Ko v jeseni ta energija naleti na pljuča, ki so blokirana (kar se kaže kot težko dihanje, tesnoba na predelu prsnega koša), jih želi prečistiti. Človek lahko namesto občutka svobode, poguma, pravičnosti in nedolžnosti, ki so temeljni pokazatelji stabilnega in močnega delovanja pljuč, občuti žalost, otožnost ali v skrajnem primeru celo depresijo. Če ste se prepoznali v katerih od naštetih negativnih čustvenih stanj pljuč, je potrebno le te prečistiti.

Eden najučinkovitejših načinov za preoblikovanje negativnega čustvenega naboja je metoda Zdravilnih zvokov. Zdravilni zvoki notranjih organov so ena temeljnih dihalna metoda v taoističnih sistemih samozdravljenja. Že pred davnimi leti so ugotovili, da vsak zdrav notranji organ vibrira z določeno frekvenco; odkrili so šest vibracij, ki vzdržujejo organe v optimalnem stanju, ter preprečujejo nastanek bolezni znotraj njih. Zdravilne zvoke je priporočljivo preventivno izvajati vsak dan, najbolje zjutraj, ko je na voljo najbolj spodbudna zdravilna energija. V kolikor se srečujemo z intenzivnejšimi obdobji negativnih čustvenih stanj pa zvoke izvajamo večkrat na dan s številčnejšimi ponovitvami. Zdravilni zvoki pa ne »zdravijo« le čustev. Udeleženci vadb so si z njimi uspešno odstranili tudi ledvične in žolčne kamne, ter preprečili že dogovorjene medicinske posege na določenih bolnih organih.

Dobro je tudi vedeti, da so čustva stanje, ki se ga ne da rešiti z razumom, pač pa je potrebno je premakniti telo. Žalost se na telesu manifestira kot fizična skrčenost, zaprtost prsnega koša in sklepov, posebej ramen in hrbtenice. Z nadzorovanim gibanjem telesa skozi vadbo chi gonga telo postopoma odpiramo, ga ravnamo in prečiščujemo. Nekatere od gibalnih vaj so oblikovane prav na način, da aktivirajo energetske točke na meridianih pljuč in debelega črevesa, hkrati pa gibi odpirajo prsni koš in na ta način ne dovoljujejo, da bi se negativna čustva in »bolne« tvorbe zadrževali v organih.

Pazite nase
in se v jesenskih dnevih bolj posvetite sebi in svojim notranjim organom, da bo vaša shramba polna življenjske energije in vaše razpoloženje barvasto kot jesensko listje na drevju.

 

 

 

 

 

 

 









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}