Search
Beljakovinska podhranjenost in presnova beljakovin
30.01.2013, 07:55    avtor: Bea   vir: Ekologičen    foto: Internet
Preberite še

Presnova beljakovin je eno najpomembnejših, obenem pa tudi eno od najbolj problematičnih področij človekove presnove, saj se v njej praviloma sprošča veliko toksičnih snovi.




Beljakovine so zelo pomembne. Niso le gradniki naših mišic; vsi encimi in hormoni so beljakovine, prav tako hemoglobin, imunoglobulini (imunski sistem), brez dovolj beljakovin ni trdnih kosti.

Žal pa so beljakovine živalskega izvora težko prebavljive. Prebavni organi potrebujejo najmanj tri ure, da jih razgradijo na sestavine - aminokisline. Problem se nadaljuje v celični presnovi: več kot polovica aminokislin se tam običajno ne izkoristi za tvorbo lastnih beljakovin. Telo jih razgradi v strupene dušične odpadke, ki zelo obremenjujejo jetra in ledvice. Izkoristek je odvisen od razmerja med osmimi esencialnimi aminokislinami, ki jih telo ne more ustvariti.

 

Najvišji je pri kokošjih jajcih (48 %) in pri mesu (32 %), a se pri presnovi živalskih beljakovin tvorijo razkrojki metionina, ki dokazano skrajšuje življenje in spodbuja razvoj degenerativnih bolezni. Uživanje surovih beljakovin, denimo surovega mesa, ne izboljša izkoristka, poleg tega je pri presnovi še vedno veliko strupenih odpadkov.

 


Uživanje rastlinskih beljakovin je bolj varno. A njihov izkoristek ne presega 18 %. Z veganstvom in vegetarijanstvom zato tvegamo beljakovinsko podhranjenost. Pri vseh vrstah beljakovinskih živil pa je strupenih odpadkov zelo veliko. To ni problem, dokler smo mladi in so izločala krepka. S starostjo pa se zmogljivosti jeter in ledvic znižajo na vsega tretjino. Beljakovine bi takrat še kako potrebovali, a jih telo ne more uspešno presnoviti. Beljakovinsko bogata hrana nam ne ustreza več in zapadamo vse bolj v začaran krog beljakovinske podhranjenosti.

Rešitev temu je uživanje mešane hrane z veliko sadja in zelenjave, omejevanje živalskih beljakovin in nadomeščanje z aminokislinami MAP pravi dr. Iztok Ostan, univerzitetni učitelj in ljubitelj narave.

 

Prvi znaki pomanjkanja beljakovin so:

- ohlapna koža (prsi...)
- nagubana koža
- izpadanje las,
- krhki nohti,
- zmanjševanje mišične mase,
- propadanje zob in kosti (osteoporoza),
- slabokrvnost,
- splošno pomanjkanje energije...

Več o MAP si lahko preberete tukaj .









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}