Search
Rastlinski viri železa
03.10.2012, 07:41    avtor: Bea   vir: Ekologičen    foto: Internet
Preberite še

Za normalno in optimalno delovanje naše telo nujno potrebuje železo. Če nam ga primanjkuje smo utrujeni, brez energije in anemični. Kje in kako dobimo železo preko hrane? Možnosti je veliko.




Železo je eden izmed pomembnejših mineralov v našem telesu. Je nujno potreben za delovanje našega telesa. Železo je gradnik celic našega telesa in njegove funkcije so med drugim oskrbovanje telesa s kisikom.

Če nam primanjkuje železa se to opazi na našem počutju, smo pogosto utrujeni ali se hitro utrudimo, ko nekaj počnemo. Zakaj, ker naše telo ne prejme dovolj kisika v celice. Železo je del proteina hemoglobina za keterega vemo, da ga imamo v krvi. Kri je življenjska tekočina. Torej si lahko predstavljate kako pomembno je tudi železo.

Železo je tudi del mnogih encimov in pomaga pri opravljanju celičnih funkcij. Encimi nam pomagajo prebavljati hrano. Ne smemo pa pozabiti, da brez vitamina C telo ne more abosrbirati železa v telo.

Kje v rastlinah lahko najdemo vire železa in jih vključimo v hrano:

 

LEČA

Leča je odličen vir železa, uravnava sladkor v krvi ter je izredno hranljiva ter bogata z vlakninami. Zaradi vsebnosti magnezija pa ugodno deluje tudi na mišice in žilni sistem.

 

ŠPINAČA

Vsi se spomnimo risank o Popaju in kako močan je postal, ko je pojedel špinačo. Morda niste vedeli, a hkrati je pripomogel tudi k preprečitvi problemov z vnetji, primanjkovanju kisika, kardiovaskularnim problemom.

 

BUČNA SEMENA

Poleg železa so bučna semena odličen vir cinka. Priporočljivo je uživati tiste v lupini saj se tik pod lupino skriva tanka ovojnica, kjer je shranjeno največ cinka. Bučna semena vsebujejo veliko antioksidantov, koristna so za diabetike, delujejo pa tudi antimikrobno. Preprečujejo nastanek raka.

 

KVINOJA

Kvinoja je izredna žitarica, cenjena predvsem pri bolnikih s kandido. Posebno bogata je z antioksidanti in sicer najbolj izstopata dva flavonoida imenovana kuercetin in kampferol. Poleg železa je izredno hranljiva in je skoraj popoln vir proteinov. Če jo primerjamo z ostalimi žitaricami ima kvinoja veliko višji nivo kalcija kot ostale žitarice.

 

 

 

 

 

 

BELI FIŽOL

Kot veliko ostalih stročnic ima beli fižol veliko vsebnost vlaknin in ugodno deluje na nihanje sladkorja v krvi ter s tem zmanjšuje nevarnost kapi. Poleg železa pa vsebujejo tudi ostale minerale kot so fosfor, magnezij, baker, mangan. Beli fižol je idealen nadomestek rdečega mesa.

 

SPIRULINA

Spirulina je pomemben vir beljakovin. Posebno je to pmembno za ljudi, ki se prehranjujejo vegetarijansko ali vegansko, saj ne dobijo beljakovin iz mlečnih izdelkov, jajc in mesa. Kombinacija enostavno prebavljivih beljakovin in glikogena v spirulini predstavlja odlično hrano za športnike. Spirulina je tudi bogat vir naravnega železa, klorofila, B vitaminov in elektrolitov.

 

 









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}