Ob 500-letnici preobrazbe Leonarda da Vincija in 40-letnici vzpona Slovencev na najvišjo goro sveta p. Gržan zapiše 95 tez za izhod iz slepe ulice vzgoje in izobraževanja. Teze, ki pa, kot z njemu lastno skromnostjo pripiše Gržan “nikakor niso resnice, pač pa (za)misli, odprte k preraščanju njih samih; so le za-misel – snov za misel/mišljenje; so izhod(išče) za uvide, ki imajo sami v sebi moč za udejanjanje takšnih izobraževalnih pristopov, ki ne spregledujejo posameznika v njegovi (p)osebnosti – v njegovi neponovljivi izvirnosti.«
Iz vsebine
- Izhod iz slepe ulice labirinta
- IQ ni osamljena inteligentnost
- Pomoč pri prepoznavanju in sprejemanju lastne osebnosti v sožitju z bivajočimi
- Pestrost inteligenc
- Človek kot misleče bitje – razumska inteligenca
- Človek kot sodelujoče bitje – inteligenca dopolnjevanja
- Človek kot družbeno bitje – družbena inteligenca
- Človek kot čustveno bitje – čustvena inteligenca in v njej doživljajsko prenašanje sporočil
- Človek kot duhovno bitje – duhovna inteligenca
- Človek, bitje zaznavnosti – intuitivna inteligenca
- Človek, bitje domišljijskih miselnih horizontov – domišljijsko-ustvarjalna inteligenca
- Človek, telesno (spretnostno) bitje – telesno-gibalna inteligenca
- Estetska inteligenca
- Inteligenca v ironizaciji, ki razsvetljuje, in smehu, ki osvobaja
- Ljudem je danih mnogo nadarjenosti in vseživljenjsko učenje je priložnost za nenehen razvoj, da fant (do)zori skozi dobo bojevnika v modreca in dekle skozi žensko v babo